Archief van
Categorie: Familie

Belevenissen van en met familie!

Kleinzoon Noud geboren!

Donderdagavond kreeg Heiko de jongste dochter aan de telefoon: “Dag opa!” Daniëlle en Peter waren kersverse ouders geworden! Het is een jongetje en hij heeft de naam Noud Levi gekregen. Hij is ruim een maand te vroeg geboren en wordt daarom in het ziekenhuis, op de kinderafdeling goed in de gaten gehouden. Eerst moest hij steeds in de couveuse blijven, maar gelukkig is dat nu niet meer nodig. Daarom mogen Peter en Daniëlle hem nagenoeg de hele dag nu…

En dan krijg je een berichtje via de mail, dat Sietse je een paar bestanden heeft gestuurd. Blijkt, dat hij foto´s heeft gestuurd van juni. Toen hij en zijn moeder bij ons waren. En wat zaten er leuke bij! Met die foto´s ga je terug in de tijd en haal je meteen weer herinneringen op. Dat we samen zo gezellig hebben gepraat, zo van elkaar hebben genoten, samen zulke mooie routes hebben gereden, samen zo lekker hebben gegeten……

Hoe leuk is dit? De zoon van een broer van mijn tante Heiltje had een krantenknipsel geplaatst op Facebook. Daarin werd gesproken over de Groninger Rit van 1951, georganiseerd door “Motorclub Ontspanning” te Wagenborgen. Het was een toertocht, welke met de auto, motor en bromfiets gereden kon worden. Ruim tweehonderd deelnemers namen er aan deel. Er waren diverse routes georganiseerd, over verschillende afstanden. Wat blijkt? Mijn tante, toen 19 jaar, won de rit voor bromfietsers! Er moest een…

Zaterdag 17 augustus. Tijd om weer naar huis te gaan. Het plan is namelijk om er opnieuw twee dagen over te doen. Dat is ons op de heenreis prima bevallen. Ergens halverwege een nachtje in een hotel en daarna heel relaxed verder. Maar eerst nog even naar Hoogezand. Een laatste bezoekje aan mijn ouders voordat we weer naar Zweden rijden. In Kolham nemen we afscheid van onze gastheer Geert en gastvrouw Froukje. Het was bijzonder gezellig bij hen en…

Deze week zaten we zoals gewoonlijk alleen aan het ontbijt. Echter vanochtend niet! Geert en Froukje waren óók bij het ontbijt aanwezig. Ze hebben nu beide vakantie! Vier weken lang ook nog eens. Wat een heerlijk vooruitzicht! Eerst twee weekjes thuis, dan gaan ze nog (weer) een beetje klussen. Daarna begint de échte vakantie en gaan ze met de caravan richting het zuiden van Nederland. Hoop, dat ze een mooie vakantie mogen hebben. Na het broodje en vanzelfsprekend gezamenlijk…

Om half negen stapte ik vanochtend in de auto om naar Westerbroek te rijden. Tijdens de heenreis voelden we de motor van de auto namelijk af en toe even schokken. Tijdens het afremmen van de motor moet de automatische versnellingsbak geleidelijk terugschakelen, alleen ging dat nu dus met een schokje. Dat was vorig jaar ook het geval en toen hebben we de olie in de automatische versnellingsbak laten vervangen. Nu leek het terug te zijn, waarop meteen maandag een…

Na wederom een lekker ontbijtje bij Geert en Froukje gingen we naar Siddeburen. Vandaag stond er namelijk een afspraak gepland bij de pedicure. Daar gaan we vaker heen als we in Nederland zijn. Puur vanwege het gemak… De pedicure, Rita, is een oude klasgenote van Joke en zodoende is het ook altijd leuk om even bij te praten. Deze keer waren het alleen mijn voeten die een onderhoudsbeurt nodig waren. Een paar vervelende likdoorns. Als je ze zelf wel…

Deze morgen geen ontbijt op bed, maar in de schitterende nieuwe keuken van Geert en Froukje! En wat was het lekker! Een oer-Hollands plakje brood, met oer-Hollandse boter én oer-Hollandse kaas. Wat wil een mens nog meer? Hierna gingen we snel naar mijn ouders, want… “Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is híj!” Vandaag was mijn vader immers echt jarig. Hij is 89 jaar geworden en wij waren erbij! Een paar kaartjes…

We hadden wederom prima geslapen op het logeerbed. Joke was al weer vroeg op en had nog even met Peter gesproken, voordat die aan het werk ging. Hij en ik hadden gisteren al “Tot ziens!” gezegd. Na ons ontbijtje met Daniëlle begonnen we langzamerhand onze spullen weer een beetje bij elkaar te zoeken. Tevens namen we twee dozen met elk 24 flesjes bier mee. Van het door Peter zelf gebrouwen Triple bier. Onze eerste doos van dit lekkere biertje…

De behoorlijk harde wind van gisteren was in de loop van de nacht gelukkig gaan liggen. Toen we vanmorgen wakker werden was het dan ook mooi zonnig. De grote schuifdeur van de kamer ging open en de frisse lucht stroomde de kamer in. Heerlijk. Na het ontbijtje en een aantal foto´s en filmpjes van de zwangerschap, met beelden via een echo, gingen we naar buiten. Het viel mij op, dat de bosjes van het klein hegje vóór een beetje…

Na het ontbijt in het Hamburgs hotel reden we vanochtend tegen 08:30 uur de grote stad weer uit, om via de snelweg richting Bremen te gaan. Op de A1 reed het allemaal mooi door en volgens de routeplanner zouden we 4,5 uur later in Rotterdam kunnen zijn. Daar tellen we dan een paar pauzes bij op, want we stoppen in principe elke 2 uur eventjes. Even de benen strekken is wel zo fijn voor ons allebei. Uiteraard ook voor…

We hebben er allemaal wel over gesproken: de hittegolf die Nederland teistert. De thermometers laten hele hoge temperaturen zien en warmterecords worden stuk voor stuk verbroken. Als je goed over de warmte kunt heb je de tijd van je leven. Als je niet weet waar je een beetje verkoeling moet zoeken is het een straf. We spraken zoals elke zondagavond ook gisteravond met de ouders van Heiko en die vinden het niet leuk meer! ´s Ochtends staat de zon op…

… worden we voor de vierde keer opa en oma! Peter en Daniëlle verwachten hun eerste kindje! Ongeveer halverwege oktober zal hun baby’tje ter wereld komen! Het gaat allemaal goed met de kleine en daarmee kunnen we nu dit heuglijk feit met iedereen delen. Zowel moeder, als kindje maken het goed en groeien lekker. Helaas heeft Daniëlle niet de meest gemakkelijke en pijnloze zwangerschap. Daardoor is ook hun bezoek aan ons afgeblazen. Rond de twintigste zouden ze hier voor een…

En dan is het tijd voor vertrek… Zoals Sietse het mooi verwoorde: “Je bent er wekenlang mee bezig en leeft er enorm naar toe. En dan is het zomaar weer voorbij, eigenlijk voordat je er erg in hebt.” Inderdaad, dat voelden Joke en ik precies zo. De week is omgevlogen. Dat is natuurlijk een heel goed teken, want we hebben ons geen minuut verveeld! We hebben samen ontzettend gezellig bijgepraat (ondanks wekelijkse telefoontjes en WhatsAppberichten genoeg onderwerpen), we hebben…

Met de heenreis nog in het achterhoofd, de ritten van dinsdag en woensdag én de aanstaande terugrit op vrijdag, werd het vandaag een rustdag voor ons en onze gasten. Ze hadden gelukkig wederom goed geslapen op onze logeerbedden, net als in december en het ontbijtje smaakte ook geweldig. Toen ik tegen 12:00 uur thuiskwam werden we door Joke verrast met echte Zweedse wafels. Compleet met slagroom, veel slagroom en jordgubbar sylt, aardbeienjam. Hierna dacht ik, dat we met…