Archief van
Categorie: Uitstapjes

Vakantie – dag 8

De wekker werd gisteravond gezet. Hmmm… tijdens je vakantie? Ja we zouden vandaag naar Siddeburen. Naar pedicure Rita die Heiko af zou helpen van een paar vervelende likdoorns. Maar rond half acht kregen we al een berichtje. Ze was ziek geworden. Sneu voor haar en voor Heiko. Nou had hij gelukkig de laatste dagen er niet zoveel pijn meer maar het moet wel verholpen worden. Dat moet dan maar als we weer thuis zijn. Vanmiddag eten we rond twaalf uur…

Vanochtend scheen de zon al weer vroeg de caravan in. De weersvoorspelling gaf aan dat het maar liefst 37 graden zou worden. Onze plannen om vandaag met Heiko´s ouders de hele dag op stap te gaan vervlogen met dit bericht. Te veel van het goeie. In de auto is het wel vol te houden maar daar wil je niet de hele dag inzitten. We stellen het uit tot de volgende week wanneer het koeler zal zijn. Maar wat gaan…

Het is ook vanochtend niet zo laat dat we opstaan. Het ritme zit er nog steeds goed in. Blijven liggen doen we dan ook maar niet en zodoende maken we rond half acht weer ons ontbijtje klaar. Wanneer we buiten aan de Duitse bolletjes beginnen die we vanochtend al hebben opgehaald van de receptie kijken we uit op een boot. Die kwam gisteravond nog op het veld staan. Uiteraard gekoppeld aan een auto en op een trailer. Wat een komisch…

Een hondje blaft. Een kindje huilt. We zijn om half acht klaarwakker. Staan we op? Tuurlek. Koffie gemaakt en genoten van een lekker ontbijtje met versgebakken brood. Die hadden we gisteravond nog besteld. Als we die op hebben gaan we alles weer klaarmaken voor de reis en een kwartiertje later draait Heiko de poten in van de caravan. Omdat we zo scheef staan laat hij de klossen nog even achter de wielen liggen zodat we niet nog verder achteruit kunnen…

Vandaag vervolgen we onze reis met de caravan. Klokslag 09:00 uur rijden we van de eerste camping af. Eerste bestemming: Malmö. Onderweg stoppen we nog voor een kop koffie op een rustig gelegen parkeerplaats met vele onbenutte bankjes in de zon. Vanaf Malmö gaan we via de Öresundbrug naar Kopenhagen in Denemarken. Joke was even vergeten dat na de brug een stukje tunnel komt. Ai ai ai, niet leuk. Maar ach, met de muziek van de Bee Gees op de…

Gisteravond hebben we nog een camping opgezocht die ongeveer halverwege de reis door Zweden ligt. Net onder Växjö. We wilden eerst een aantal dagen langs de oostkust van Zweden rijden maar daar zien we vanaf. Het is juist op de campings daar enorm druk. Vanwege het hoogseizoen en het mooie weer willen vele mensen aan het strand op een camping staan. Geef ze eens ongelijk. Maar wij zoeken die drukte liever niet op en gaan daarom eerder naar Nederland. Vanaf…

Vanochtend gingen wij naar Tranås voor een bezoekje aan de belastingdienst en een paar boodschapjes. Op de heenreis zagen we halverwege de route een grote vrachtauto met aanhanger in de berm staan. Andere vrachtauto’s uit tegenovergestelde richting konden er met moeite omheen. Wij stonden even op onze beurt te wachten om er langs te kunnen en toen zagen we dat de trekker van de combinatie nog op de weg stond, maar dat de aanhanger in de greppel stond. De linker achterwielen…

’s Nachts heeft het behoorlijk gestormd op het Kattegat. De caravan werd behoorlijk heen en weer geduwd door de harde windstoten. Dat was niet zo fijn en leverde een slechte nachtrust op. Tegen zeven uur staan we beiden naast het bed en maken we ons klaar voor deel 2 van de terugreis. Na het ontbijtje even met Pantro aan de wandel terwijl Joke alles weer “reisveilig” maakt. Dan koppel ik het stroom af en draait de steunpoten weer omhoog. De…

Na een goeie nachtrust en een nog beter ontbijt pakt Joke alles weer goed in, in de caravan. We gaan weer huiswaarts en dan moet de huisraad, ehhh… caravanraad goed in de kastjes opgeborgen worden. Tijdens de rit zal het vast wel een beetje schommelen in de caravan en dan mogen de deurtjes niet open gaan. Ook binnenin de kastjes mogen de kopjes en de glazen niet tegen elkaar aan rammelen. Ondertussen laat ik Pantro uit. Als ik terug ben…

Vanochtend is het ook weer rond half zeven dat we opstaan. Gelukkig maar, want nu zien en spreken we Daniëlle nog net even voordat ze naar school gaat (ze is juf). Het “tot ziens-en” is dit keer minder moeilijk, omdat ze over een paar weekjes samen met Peter weer in Ödarp komen. Nadat zij weggegaan is eten wij een broodje en pakken we onze spulletjes weer in de auto. Heiko loopt nog even met Pantro een blokje om en daarna…

Rond zeven uur kan ik niet langer liggen, het is immers wéér wennen aan een ander bedje, en ga ik me dan ook douchen om deze dag lekker fris te beginnen. Ongeveer een uurtje later hoor ik de douche weer en komt Heiko net zo fris beneden. Nog eens tien minuten later zijn we compleet. Dan gaan we aan tafel voor het ontbijt en dat terwijl het zonnetje er alweer lekker bijkomt. Gisteren was het ook schitterend weer. We konden…

“Van harte gefeliciteerd met jouw 57ste verjaardag, lieverd. Voor jouw nieuwe levensjaar wens ik jou veel gezondheid, geluk en liefde. Dat we nog een paar mooie jaren samen mogen beleven!” Dat waren de eerste woorden van vanochtend. Het is inderdaad Heiko´s verjaardag. De reden, dat we op dit moment in Nederland zijn. Het ontbijtje is lekker, maar niet een heus verjaardags-ontbijt. Het eitje mist en vleesbeleg, want die zijn we vergeten gisteren te kopen. Voor de rest smaakt het trouwens…

Het slapen gaat een beetje lastig de laatste nachten. Niet van de temperatuur, maar nu van het liggen zelf. Alles doet zeer. Speelt ook leeftijd hier een rol mee? We gaan na het ontbijt aan het opruimen en schoonmaken, want Heiko´s ouders komen dit keer bij óns op bezoek. Ze willen heel graag de caravan in het echt zien. Dat is toch heel anders dan wanneer je foto´s bekijkt. Niet dan? Die foto´s hadden we onlangs nog naar ze toe…

Ahhh… Wat werden wij lekker wakker vanochtend. Het was aangenaam in ons “huisje”. Maar ondanks dat was van uitslapen ook vanochtend geen sprake. Nadat we ons bij Sietse hebben gedoucht gaan we al weer naar Van der Valk. We hebben daar met Hein afgesproken. Een oud-collega van Heiko, van de periode van zijn werk bij het RDW. Al jaren zijn ze goede vrienden en jaarlijks vinden er gemiddeld een tweetal bezoekjes plaats. We troffen elkaar al op de parkeerplaats, terwijl…

Het was een goeie nacht. De bedjes wennen en de temperatuur was wederom redelijk te noemen. Boven nul. Wat een opluchting. We gaan niet te laat van bed, want er staat een drukke dag op het programma. Helaas moeten we toch een afspraakje afzeggen. Die voor vanavond met Riks en Phaedra. Ze zouden bij ons komen in de caravan, maar als de kachel het dan nog steeds niet doet is het niet aangenaam om daar stil te moeten zitten terwijl…